Een A - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu Een A - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu

Een A

Door: jorienr

Blijf op de hoogte en volg Jorien

22 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Serieus, ik heb nog nooit zoveel eekhoorntjes gezien in zo'n korte tijd. Of heb ik dit al verteld? De diertjes zijn ook helemaal niet zo schichtig, lopen zo over straat. Vandaag zag ik een haas op de campus lopen en een paar dagen geleden liep een wasbeer vanuit het gras de put in! Die putten zijn hier overigens heel lang en diep, je zou er zo een kind in kunnen verstoppen.

Mijn eerste examens zitten erop, wat viel dat mee! Het was echt een piece of cake. Van tevoren was ik een beetje bang voor de open vragen, die soms in essayvorm moeten worden beantwoord. Dit ben ik totaal niet gewend vanuit Psychologie aan de Rijksuniversiteit in Groningen, daar is alles multiple choice tot en met (sowieso) het 2e studiejaar. En dan ook meteen in een taal dat niet mijn moedertaal is! Ik heb erg mijn best gedaan in de bieb.
Op Child Psychology heb ik een A, behorende bij de top 3 beste scores van de klas. Ook op Psychology of Adult Development and Aging heb ik een A, hoogste score van de klas. Huh? Is het niveau hier dan echt lager? Wat mij betreft wel! Op deze vakken was het vrij makkelijk om een A te scoren. Ik was verbaasd over de 'ease' waarmee een test op UNO wordt afgenomen. Je zit in het lokaal waar je altijd les hebt, dus ook heel dicht naast je medestudent die kauwgum aan het kauwen is. Je bent vrij om vragen te stellen, en als je klaar bent gaan mensen op fluistertoon met de docent in gesprek over hoe de test ging. Nee, dan mijn opleiding in Groningen! Ik kreeg deze week een mailtje dat het tentamenreglement is aangescherpt: geen flesjes water tenzij toestemming van de surveillant, geen inhoudelijke vragen, geen vragen over de constructie van een zin! Stilte! Kop dicht! Ga maar zitten in die stinkhal met je 200 medestudenten.
Maargoed, ik heb het nog niet over Behavioral Neuroscience gehad. Dit vak wijkt ligt iets verder van mijn vakgebied af en is daarom iets moeilijker. Wel superinteressant en een uitdaging. Het examen wat ik vandaag van Behavioral Neuroscience had was dan ook wel iets meer breinbrekerig! :)
Het advies van de RuG om NIET mijn vakkenaantal te reduceren naar 4 vakken dit semester -slecht voor je CV- neem ik ter harte. De RuG vertelde me dat zij in de top 50 van alle universiteiten staan en UNO ongenummerd ergens tussen de 100-200. Oké! Als je Psychologie studeert en van plan bent om Psychologievakken te volgen aan UNO, is mijn advies: doe het niet als je een beetje breinstimulatie wilt ;).

Mijn weekenden blijven nog steeds leuk. Afgelopen weekend ben ik voor de tweede keer naar The Max geweest, wat een gayclub is. Op zaterdagavond is het echter straightnight, en de ideale plek om te dansen! Erg gezellig.
Twee weken geleden dacht ik dat ik in een Amerikaanse reality-serie was beland. Vrijdag was ik op een houseparty van het icehockeyteam waar de meisjes serieus met een eigen fles vodka in hun handen liepen en één zich volkomen belachelijk maakte door voor pampus in de tuin te gaan liggen. En haar vriendinnen zich maar afvragen wat ze met haar moesten doen... Uh, naar huis misschien?
De dag erna werd mij beloofd dat ik naar een 'grote' houseparty zou gaan, samen met twee Amerikaanse meiden, mijn Jamaicaanse huisgenoot en een vriendin en mijn Nederlandse huisgenoot. Het Amerikaanse meisje dat ons meenam en ook de auto bestuurde -en ik net 1 seconde kende-begon al rijdend in haar telefoon te schreeuwen tegen haar vriendje die niet mocht weten dat zij op stap zou gaan. Ik kon mijn lach bijna niet inhouden omdat het mij zo verbaasde wat voor toon zij aansloeg, wat een (Amerikaanse) persoonlijkheid! Eenmaal aangekomen op de ´houseparty´ bleek het meer house dan party te zijn, dus toen moesten we een plan B verzinnen. Uiteindelijk zijn we op het Oktoberfest beland. Een emulsie van Omaha-inwoners die een affectie hebben met Duitsland en/of Duits bloed hebben. Of gewoon een biertje willen drinken! Na het eten van zuurkool en aardappelsalade voelde ik me toch even wat dichter bij huis!

  • 28 September 2010 - 19:48

    Hetty:

    Hoi Jorien, bedankt voor je kaart. Het gaat goed met Nino hoor. Wat beleef je veel. We vinden het leuk om op de hoogte te blijven door je reisverslagen en zijn blij dat alles zo goed gaat. Hartelijke groeten van ons allemaal.

  • 28 September 2010 - 23:07

    Jorien:

    Dankjewel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Omaha, Nebraska, USA

Semester studeren in Omaha, Nebraska, USA.

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

All good things come to an end

09 December 2010

Los Angeles

27 November 2010

Thanksgiving

15 November 2010

Go Big Red!

12 November 2010

Ants on a log
Jorien

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 50536

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2010 - 23 December 2010

Omaha, Nebraska, USA

07 December 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: