All good things come to an end - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu All good things come to an end - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu

All good things come to an end

Door: jorienr

Blijf op de hoogte en volg Jorien

19 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nog even een laatste verslagje plaatsen, woensdag vertrek ik alweer! Heel raar als ik er bij nadenk, het geeft me gemengde gevoelens. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik hier meer dan 4 maanden ben geweest en naar NY en LA ben geweest. Nu Nederland dichter in zicht komt, voelt het alsof ik nooit ben weggeweest. Maar in de tussentijd is er juist enorm veel gebeurd! Mijn semester hier was eigenlijk één lange vakantie, vol met leuke herinneringen.
Als je mij een paar weken terug had gevraagd of ik zin had om naar huis te gaan zou je te horen krijgen: "Noooo! I don't want to leave!" Maar nu ben ik er wel klaar mee. Bijna alle mensen die belangrijk voor mij waren tijdens mijn verblijf hier, zijn weg. De campus is verlaten (mede door de sneeuw), finals zijn over en ik verveel me gewoon! Zeker nu het bijna Kerst is, een tijd om met familie door te brengen, wil ik eigenlijk wel naar huis.
Eerst lekker Kerst vieren met den oudersch en dan weer terug naar Groningen. Ben benieuwd hoe ik het leventje in Groningen weer zal oppakken!

Ik weet zeker dat ik terug kom in de USA. Dit was mijn eerste keer in de Verenigde Staten, maar meteen geweldig! Misschien liggen mijn roots hier wel, ik voelde me hier echt thuis. En stiekem heb ik altijd al gedacht dat mijn toekomst hier ligt.
Ik zal waarschijnlijk niet teruggaan naar Omaha, het was leuk om hier te wonen, maar that's it. Een (zeer gemakkelijk!) gedeelte van mijn studie ligt hier en dat laat ik zo. Er zijn nog genoeg andere plekken om te ontdekken!

Ik kan echt iedereen aanraden om een tijd in het buitenland te studeren/wonen. Kijk alleen wel even op welke plaats de universiteit geranked is ;). Alhoewel, je wil eigenlijk genoeg tijd overhouden voor andere dingen. Mijn semester hier was zo'n 30% studie en 70% fun. Maar de studie was eigenlijk ook wel fun. De contacten die je opdoet zijn ook zeker de moeite waard. Ik heb andere exchange studenten uit Europa leren kennen en natuurlijk Amerikanen. Zonder hen zouden de afgelopen maanden er heel anders hebben uitgezien!

Laat ik de mensen thuis niet vergeten. Bedankt dat ullie mijn blog hebben gelezen, ik hoop dat jullie er wat van hebben geleerd. Ik heb hier in ieder geval veel geleerd. Tot over een paar dagen in Nederland! Ten minste, als de vliegtuigen vliegen haha. Heb al meerdere verhalen gehoord van gesloten vliegvelden (Amsterdam, London). Als Newark en Düsseldorf maar open zijn! :)

Zo, dan ga ik nu voor een laatste keer downtown om dit alles feestelijk af te sluiten! :D

Toedeloe!

  • 19 December 2010 - 22:51

    Laura:

    Jorientje!

    Leuk laatste verslag.. ik kijk heel erg naar je uit!
    xx

  • 21 December 2010 - 21:45

    Hetty:

    Hey Jorien, een fijne terugreis gewenst en wij zijn benieuwd naar je verhalen die we 1e kerstdag vast wel zullen horen. Tot dan!

  • 22 December 2010 - 00:13

    Jorien R.:

    Dankjewel! Ik zie jullie Eerste Kerstdag!

    Groetjes Jorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Omaha, Nebraska, USA

Semester studeren in Omaha, Nebraska, USA.

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

All good things come to an end

09 December 2010

Los Angeles

27 November 2010

Thanksgiving

15 November 2010

Go Big Red!

12 November 2010

Ants on a log
Jorien

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 50528

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2010 - 23 December 2010

Omaha, Nebraska, USA

07 December 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: