Go Big Red! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu Go Big Red! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu

Go Big Red!

Door: jorienr

Blijf op de hoogte en volg Jorien

15 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Aangenaam verrast was ik, toen ik eigenlijk een studieweekend had ingepland, maar mijn huisgenote Evelyn aankwam met 4 kaartjes voor de Husker game.
De Huskers zijn het professionele footballteam van de staat Nebraska, ze spelen voor de NFL (National Football League) en zijn daarom meer 'je van het' dan het team van mijn universiteit. De Huskers zijn trouwens ook een collegeteam, ze vertegenwoordigen de universiteit van Lincoln, Nebraska. Toch hebben zij het even iets heel veel verder geschopt dan de jongens van UNO.
Ze spelen elke zaterdag een wedstrijd, wij volgen ze vaak -met een half oog- op tv vanuit onze huiskamer. Maar dat is zo verschillend met het beleven van een wedstrijd als je er echt bij bent. On-ge-lo-ve-lijk!
De wedstrijd vond plaats in Lincoln, op zo'n dik uur rijden van Omaha. Op de heenweg begint de voorpret als je auto's ziet met daarin supporters in rood-zwart. Vervolgens is het moment dat je het stadium binnentreed onbeschrijfelijk! Daar zit je dan, met 85.000 Amerikanen! Ik schat dat zo'n 95% supporters waren van de Huskers en de rest voor de staat Kansas.
Ik kreeg kippenvel op het moment dat het Amerikaanse volkslied werd ingezet, zo mooi hoe al die Amerikanen hun mutsje afzetten en zelfs meezingen! Ik heb al wel een aantal volksliedmomenten meegemaakt hier, maar nog niet zo mooi als in het Memorial Stadium in Lincoln!
Zoals alle football wedstrijden duurde ook deze redelijk lang, vooral als het heel koud is! Maar natuurlijk hebben we wel gewonnen met 20-3!