Thanksgiving - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Door: jorienr

Blijf op de hoogte en volg Jorien

27 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanaf woensdag tot en met zondag heb ik Thanksgiving break, om het jaarlijkse eetfestijn te vieren.
Woensdag ben ik naar Pella, Iowa gereden. Dit is een dorpje met een Nederlands nalatenschap op zo'n dik 3 uur rijden van Omaha.
De heenweg was al een belevenis opzich, eindelijk weer eens weg van de campus! Mijn huisgenootje en haar zus die om beurten reden, kregen als snel door dat het wegennetsysteem in Iowa ingewikkelder is dan in Nebraska. Na vele uren rijden kwamen we aan in het kleine dorpje, waar Nederlanders duidelijk hun sporen hebben nagelaten. In Pella wonen veel mensen met Nederlandse voorouders en we hebben een paar vrouwen gesproken met een Nederlandse man. In de zomer wordt in Pella het Tulpen festijn gevierd en eind november komt Sinterklaas langs. Ja! Mijn hart maakte een vreugdesprongetje toen ik pepernoten en boekjes met "The story of Sinterklaas" als titel in etalages zag liggen. We hebben wat antiekwinkeltjes bezocht met veel tweedehands en vintage troep/moois. De Nederlandse bakker was ook een bezoekje waard. Daarnaast zijn we naar de Windmill geweest, de hoogste van de USA! Waarschijnlijk ook één van de weinige, zo hoog was het niet. Aan deze windmolen grenste een klein museum met een miniatuur Nederland. Tegen betaling van 8 dollard kun je een rondleiding krijgen. Dat zagen wij niet zo zitten en gelukkig de mevrouw die daar werkte ook niet. Wij mochten gratis dit kleine Madurodam bezichtigen! Stelde eigenlijk weinig voor, aangezien het nog in progress was. Al met al was het toch een leuke ervaring om weer even typisch Nederlandse dingen te zien! Genoeg stroopwafels, Wilhelmina pepermunt, hagelslag, klompen, tegeltjes, Delfts blauw en zelfs Groninger Koek gespot!

Donderdag was Thanksgiving zelf, Mirella en ik hadden het genoegen om dit met de familie van mijn Amerikaanse huisgenote Evelyn te vieren. Met open armen zijn wij ontvangen in het huis van Evelyn's opa en oma, wie erg belangstellend waren naar ons toe. Hier hebben wij heerlijk ons buikje rondgegeten, met onder andere kalkoen! Mijn eerste Thanksgiving is geslaagd!

De dag na Thanksgiving staat bekend als Black Friday. Op deze dag staan Amerikanen en masse in de rij om 4.00 uur 's nachts bij hun favoriete winkelketen om te profiteren van zo hoog mogelijke kortingen. Hier moest ik natuurlijk aan meedoen, maar dan liever wel om 9.00 uur 's ochtends! Ook prima, het winkelcentrum in Omaha waar ik vaak heen ga was nog nooit zo druk.

De rest van mijn Thanksgiving break slijt ik op de campus, waar het doodstil en leeg is. Veel studenten zijn naar hun familie, alleen de internationale studenten blijven eigenlijk over. Kan ik zo in alle rust een wasje draaien in het clubhuis!
Ik had graag willen reizen deze dagen, het was een ultieme gelegenheid geweest. Jammer dat het geld op is... Daarnaast is het extra duur om te reizen en ergens te overnachten tijdens Thanksgiving.
Niet getreurd, ik heb in ieder geval lekker gegeten! Het enige wat ik echt mis aan Nederland. Goed, gezond eten. En een wijntje! Ik woon op een dry campus waar geen alcohol mag worden bewaard of genuttigd.
In Nederland ben ik gewend om veel en vaak te eten, maar dan wel overwegend gezond. Hier is dat wel mogelijk, maar duurder! Onderweg naar Pella stopten we bij een benzinestation waar een slice of pizza 2 dollar kost en een broodje "gezond" $3,50. Tsja, als je wat minder geld hebt is de keus snel gemaakt! En als je dan denkt dat je gezond doet met je vruchtensap, vergeet het dan maar. Ik heb nog maar één keer een fles sinaasappelsap gevonden met vruchtvlees, alle andere sapjes zijn ontieglijk zoet! Nu ben ik een zoetekauw, maar zelfs dit gaat mij te ver. Waar in Nederland op de fles staat: "zonder toegevoegde smaak-, kleur- en geurstoffen", staat er hier op de fles: "artificially flavored". Erg grappig.
Maar nu ga ik een wasje draaien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Omaha, Nebraska, USA

Semester studeren in Omaha, Nebraska, USA.

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

All good things come to an end

09 December 2010

Los Angeles

27 November 2010

Thanksgiving

15 November 2010

Go Big Red!

12 November 2010

Ants on a log
Jorien

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 50530

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2010 - 23 December 2010

Omaha, Nebraska, USA

07 December 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: