Ants on a log - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu Ants on a log - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu

Ants on a log

Door: jorienr

Blijf op de hoogte en volg Jorien

12 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eind september liggen de schappen van de supermarkten al vol met Halloween artikelen. Men komt er dus niet om heen dat op 31 oktober Halloween wordt gevierd. Omdat dit mijn eerste Halloween zou zijn, heb met vol enthousiasme al een maand van tevoren een kostuum via internet besteld. Twee weken geleden was het dan zover: Halloween weekend. Op vrijdag ben ik met een groep internationale vrienden downtown uitgeweest in kostuum en op zaterdag was ik uitgenodigd op een Halloween house party. Echt een typisch huisfeest waar je zelf je eten en drinken meeneemt. Zoals in meerdere huizen die ik heb meegemaakt bevindt zich in de kelder van het huis nog een woongedeelte, waar tijdens het feest een langgerekte tafel staat waarop 'beerpong' wordt gespeeld. Met Halloween zelf heb ik niets ondernomen, maar werd wel verrast door een jongetje aan de deur (op de campus!) die verkleed als baseball speler "Trick or Treat" zei.
Naast dit feestweekend zijn er in Omaha ook meerdere Haunted Houses geopend tot en met Halloween. Voor ongeveer 10 dollar kun je heerlijk griezelen in een kasteel, bos of huis. Erg leuk!

Afgelopen vrijdag zijn we met het huis uit eten gegaan om de verjaardag van mijn Amerikaanse huisgenoot te vieren. Eigenlijk heel leuk dat er 3 verschillende culturen in het huis wonen. Dit zorgt voor veel openbaringen. Zo hoorde ik een Jamaicaanse vriendin tegen mijn Jamaicaanse huisgenoot Denneil vandaag zeggen: "OMG! The cars had ice on it!". Eigenlijk was het gewoon een beetje bevroren condens, maar als je nog nooit sneeuw hebt gezien is dit natuurlijk al een hele belevenis. Mijn Amerikaanse huisgenoot Evelyn bood mij en Mirella gisteren een stuk bleekselderij aan met pindakaas. Don't try this at home! De sterke smaak van selderij en pindakaas gaan niet samen! Althans, ik vond het heeel vies. Volgens Evelyn eten alle Amerikanen dit, maar mijn onderzoek hiernaar is nog in gang. Leuk weetje: als je er ook nog rozijnen op doet, heet het "ants on a log" (mieren op een boomstam).

Zaterdag ben ik weer naar een icehockey game geweest. Wanneer ons universiteitsteam thuis speelt ben ik er altijd bij. Het is leuk om te zien en ze zijn goed. Ook leuk is dat ik een aantal jongens ken, dat vergroot het kijkplezier. Het football team heb ik maar gelaten voor wat het is, want die zijn namelijk erg slecht! Bovendien duurt een wedstijd extreem lang (soms wel 3 uur!).

Dit was het voor nu. Ik kan jullie mededelen dat de openbare toiletten nog steeds schoon zijn in Omaha, de Amerikanen nog steeds OVERAL kaas op doen of pindakaas tussen en dat het weer nog steeds heerlijk is! Serieus, dit is de beste herfst die ik mijn twintigjarig bestaan heb meegemaakt. Ik heb nog maar 2 keer mijn winterjas aangehad, 3 keer mijn zomerjas (ja, dat betekent zonder jas!) en sinds ik hier ben nog maar 3 keer mijn paraplu gebruikt. Nu moet ik wel toegeven dat dit een geluksjaar in Omaha is, want vorig jaar sneeuwde het al begin oktober. De regen valt hier vooral in de lente. Wat heb ik het getroffen! Beste sinterklaas, graag wil ik dit weer mee naar huis nemen. Geen regen, geen grijze wolken en bijna alle dagen zon!

  • 12 November 2010 - 09:20

    Anouk:

    Wat een leuk verhaaltje!! Zag je halloweenpakje al op facebook.. Hoe vet!!
    Nou ik ga vlug weer verder leren!! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Omaha, Nebraska, USA

Semester studeren in Omaha, Nebraska, USA.

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

All good things come to an end

09 December 2010

Los Angeles

27 November 2010

Thanksgiving

15 November 2010

Go Big Red!

12 November 2010

Ants on a log
Jorien

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 50528

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2010 - 23 December 2010

Omaha, Nebraska, USA

07 December 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: