New York, New York! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu New York, New York! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu

New York, New York!

Door: jorienr

Blijf op de hoogte en volg Jorien

23 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik zie dat ik al een tijdje niets meer heb geschreven. Ik zal mijn update beginnen (en misschien ook wel eindigen) met mijn meeste recentelijke tripje: New York!
Afgelopen vrijdag tot en met dinsdag ben ik samen met mijn Nederlandse huisgenoot Mirella naar New York gegaan. Maandag en dinsdag waren we vrij, de zogenaamde 'Fall Break'. Omdat we standaard elke vrijdag vrij zijn hebben we een lang weekend NYC geboekt. Om te shoppen en om de stad te verkennen!
We vlogen vanaf Omaha naar Newark in New Jersey. Vanaf daar zijn we met een shuttle naar ons hostel gegaan in Manhattan, NYC. Meteen de eerste dag hebben we Times Square verkend, het aangrenzende Broadway en geshopt. Totaal uitgeput hebben 's avonds gegeten en tot 01.00 uur in een pub gezeten. Tot onze verbazing waren alle winkels op Times Square nog open op dat tijdstip, dus toen ook weer even geshopt! De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om het Grand Central Terminal te bezichtigen, een klassiek gebouwd station waar alle metrolijnen bij elkaar komen. Erg mooi! Daarna hadden we een bezoekje aan het vrijheidsbeeld gepland. Dit beroemde beeld staat op Ellis Island, wat echt een klein eilandje is met niets anders dan het beeld zelf. We bespaarden ons de 20 dollar om op het eiland te mogen door het beeld op camera vast te leggen vanuit de ferry naar Staten Island. Verder hebben we die dag heel veel gelopen, door het financiële hart van Manhattan, Ground Zero gezien, SoHo, Little Italy en Chinatown. Aan het einde van de dag waren onze voeten zo gesloopt dat we besloten om weer niet mee uit te gaan met de Australiërs uit Omaha die ook in NYC waren. Wel jammer, aangezien dit ons eerste weekend was sinds we in de VS zijn van niet uitgaan. En dan ben je notabene in NYC! Maakt niet uit, ik heb genoeg geld uitgegeven aan shoppen, wat natuurlijk wel nodig was. Ik heb amper winterkleding meegenomen naar Omaha.
Vanaf zondag verbleven we in The Bronx, bij vrienden van Mirella's familie. Hier werden wij met open armen ontvangen en veel meer hygiëne dan in het hostel. The Bronx is weer een hele ander wijk dan Manhattan, wat 45 minuten met de metro is. Laat ik zeggen dat ik in de minderheid was met mijn blanke huidskleur en blonde haren, sterk in de minderheid.
Die dag hebben we een fiets gehuurd om door Central Park te flaneren (flaneren kan tegenwoordig ook op een fiets). Gelukkig hebben we de perfecte dag uitgekozen qua weer, waardoor het geen straf was om helemaal om Central Park heen te fietsen. Let wel, Central Park is erg groot, met meer dan 75 km (!) aan paden tussendoor. Geen wonder dat je het idee hebt dat iedereen zich in Central Park bevindt. Mensen met boeken, mensen met kinderen, mensen met honden, mensen die gaan trouwen...
Voor de laatste dag stond er nog één ding op ons to-do lijstje: The Empire State Building. Vanaf dit gebouw heb je prachtig uitzicht over de hele stad, a-dem-be-nemend!
Mijn algehle indruk van New York City is dat het een grote, drukke en bruisende stad is, hoewel niet zo spectaculair als op televisie. Dat valt dan toch weer een beetje tegen. Wat meeviel is dat mensen op straat erg behulpzaam zijn. Dit had ik niet verwacht van een stad waar elke dag duizenden toeristen lopen. Niemand is te beroerd om een foto van je te maken en wanneer wij op de kaart keken kwamen inwoners spontaan naar ons toe om te vragen of we hulp nodig hadden. In vergelijking met Omaha lopen er veel meer mensen over straat, of eigenlijk kan ik beter zeggen dat er mensen over de straat lopen, zelfs zondag 's nachts. In Omaha zit iedereen in zijn auto en toetert naa voorbijkomende, domme Nederlanders die gewoon op de stoep lopen. In Manhattan zijn er minder personenwagens en natuurlijk de typerende gele taxi's.
Hoewel ik nog elke dag veel Nederlands spreek met Mirella zie ik dat het schort aan mijn typvaardigheid, dus ik zal aan dit verhaaltje een einde breien! Daarnaast wordt ik zo door een klasgenoot opgehaald om uit eten te gaan met haar en wat vrienden, want naast typvaardigheid mis ik ook een auto of fiets! Alhoewel, mijn Amerikaanse huisgenoot heeft en fiets meegenomen vanuit haar ouderlijk huis, maar het is niet zo'n slim idee om daarmee door te stad te crossen. ;)

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Omaha, Nebraska, USA

Semester studeren in Omaha, Nebraska, USA.

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

All good things come to an end

09 December 2010

Los Angeles

27 November 2010

Thanksgiving

15 November 2010

Go Big Red!

12 November 2010

Ants on a log
Jorien

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 50533

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2010 - 23 December 2010

Omaha, Nebraska, USA

07 December 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: