Omahaha - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu Omahaha - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu

Omahaha

Door: jorienr

Blijf op de hoogte en volg Jorien

10 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Als je een Amerikaanse student vertelt dat je een exchange student bent, willen ze weten waarom je voor Omaha hebt gekozen. Kennelijk is het niet zo'n populaire stad. Het is natuurlijk geen L.A. of NY, maar het is wel degelijk een stad.
Afgelopen maandag, Labor day, heb ik de stad eens bij daglicht bekeken. Grote, hoge overheidsgebouwen afgewisseld met kleine restaurantjes sieren de straten -of blocks- van de binnenstad. Als je de hele dag op de campus vertoeft maak je hier niet zoveel van mee. Een klein gedeelte van de binnenstad, 'Old Market' genaamd ziet eruit alsof je in de middeleeuwen leeft. Klinkers in de straten, artistieke gevels met bloembakken en een oude koets. Het ziet er erg schattig uit, terwijl het tevens het uitgaansgebied is.
Zelfs als het onweert blijft het aandoenlijk. In tegenstelling tot Nederland waar iedereen naar binnen rent om te schuilen, gaat het leven in Omaha gewoon door. Het regent namelijk niet altijd als het onweert en de wolken zijn ook niet donkergrijs en opeengepakt.
Naast het zien van de Old Market overdag heb ik over de Bob Kerry Pedestrian Bridge gelopen naar de buurstaat Iowa, om even het idee te krijgen dat ik nog een staat heb aangedaan. Daarnaast heb ik nog een wonderschoon park gezien, waar het gras -zoals overal hier- keurig gemaaid is. Het zal wel nepgras zijn...
Vandaag is het vrijdag en heb ik geen les. Ik ga mijn vrije tijd gebruiken om de hele dag in de bieb te zitten, want ik heb volgende week mijn eerste examens! Gelukkig ben ik het gewend om mijzelf op te sluiten in de universiteitsbibliotheek, hoewel ze hier iets meer rekening houden met studenten die lange dagen maken. Hiermee doel ik op de banken die tussen de studeertafels staan en door studenten worden gebruikt om te slapen. Ik wist niet wat ik zag de eerste keer, maar telkens als ik in de bieb zit gaat iemand even een dutje doen! Ik zei vorig collegejaar meerdere malen gekscherend tegen een vriendinnetje, na de zoveelste vermoeiende studiedag tijdens een tentamenweek: "waarom hebben ze geen bedden in de universiteitsbieb?". Zij: "uh..omdat iedereen dan maar gaat slapen?" Nou Yvette, hier is het mogelijk hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Omaha, Nebraska, USA

Semester studeren in Omaha, Nebraska, USA.

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

All good things come to an end

09 December 2010

Los Angeles

27 November 2010

Thanksgiving

15 November 2010

Go Big Red!

12 November 2010

Ants on a log
Jorien

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 50533

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2010 - 23 December 2010

Omaha, Nebraska, USA

07 December 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: