Beestjes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu Beestjes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu

Beestjes

Door: jorienr

Blijf op de hoogte en volg Jorien

02 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tot nu te weinig last gehad van vreemde beesten. De grote exotische dieren die ik heb gezien, bevonden zich in The Henry Doorly Zoo op veilige afstand. Hoewel, deze hele grote dierentuin wijkt iets af van het concept dat ik ken. In hun megagrote indoor jungle en woestijn loop je letterlijk tussen de papegaaien en eenden en mag je uitkijken dat je niet in het water valt. De dierentuin is wel echt een aanrader!
Muggen zijn hier wel, maar niet zoveel als in Nederland. Terwijl ik dit schrijf zitten er twee brutale vliegen op mijn hand, maar dat zijn nieuwkomers. Naast mijn nieuwe vliegenvriendjes heb ik ook een haat-liefde verhouding met kakkerlakken. Wij hebben namelijk een plaag in ons huis en ik ben de enige die ze aan durft te raken. Deze miniscule beestjes lijken hier meer op een tor dan op een kakkerlak, hoewel de omvang niets zegt over de verdwijningsfactor.

Dan nu mijn verhaal over het conservatisme. Wat ik in ieder geval met jullie wil delen, is het geloof. Nouja, de mensen in Omaha dan. Ik als nuchter, misschiel wel agnostisch persoon, voerde laatse een interessant gesprek met een jongen van 23. Na zwaar drugsmisbruik en een heftig leven zag hij het levenslicht, daarbij Jesus. Hoe zeer ik ook mijn best deed om uit te leggen dat ik meer zie in de theorie van Darwin maar respect heb voor zijn beweegreden en dit een uiterst mooi gebaar vind, hij zei dat ik niet in de hemel zou komen. Ik zou zelfs naar de hel gaan. A lá, uiteindelijk heb ik veel geleerd tijdens deze discussie over het geloof en zijn beweegreden en heb zelfs nog contact met deze jongen. Toch ben ik verbaast over de overtuiging van vele jongeren hier. Als de ontkerkeling in Nederland niet had plaatsgevonden zou de situatie misschien wel hetzelfde zijn, maar zou je dan ook een bijbelse afbeelding op je lichaam laten tatoeëren? En op de campus met een groot spandoek staan schreeuwen dat alles goed komt, zolang je maar in God gelooft?
Erg interessant, naar mijn mening.

Anyway, ik moet nu stoppen want ik ga zo met mijn huisgenoten naar het sportgebouw hier op de campus. Er is een feestje voor de re-opening van de klimmuur. Wat weer inhoudt: free food! Wat is het toch goed geregeld hier :).

  • 02 September 2010 - 08:42

    Laura:

    Jij raakt kakkerlakken aan Jorien? Bah :O

    Wel apart dat ze daar zo overtuigd geloven, vooral op zo'n jonge leeftijd. Kun je wel veel van leren, maar snap ook, dat het soms wel erg overdreven kan zijn. Vooral als je er zelf helemaal niet in gelooft.

    Vind het leuk om je verhalen te lezen, je schrijft heel leuk!

    xx

  • 02 September 2010 - 10:13

    Anouk:

    Hey meis!
    Net even je verhaaltjes gelezen, ben blij dat het goed gaat! Heel veel plezier daar!
    Liefs

  • 04 September 2010 - 19:18

    Yvette:

    Heerlijk die verhaaltjes van je!! Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt meid. Geniet ervan!
    mis je wel hoor:) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Omaha, Nebraska, USA

Semester studeren in Omaha, Nebraska, USA.

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

All good things come to an end

09 December 2010

Los Angeles

27 November 2010

Thanksgiving

15 November 2010

Go Big Red!

12 November 2010

Ants on a log
Jorien

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 50530

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2010 - 23 December 2010

Omaha, Nebraska, USA

07 December 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: