Summer is over! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu Summer is over! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu

Summer is over!

Door: jorienr

Blijf op de hoogte en volg Jorien

24 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Summer is over! Althans, de vrije tijd die hier mee gepaard gaat. Het klimaat hier zegt van niet. De laatste twee dagen is het niet meer zo dat wanneer ik naar buiten loop, mijn handen binnen een seconde klam worden. De luchtvochtigheid is iets gedaald, hoewel de zon nog keihard brand. Dit komt extra hard aan wanneer je uit een gebouw komt waar de airco keihard aanstaat (which is everywhere). Vestje binnen, bikini buiten (bij wijze van spreken).

Vandaag was mijn eerste dag van college/lecture. Ik had er twee, allebei erg inleidend. Dat komt waarschijnlijk omdat studenten hier vakken doen van allerlei opleidingen, naast een major psychologie kun je ook gewoon geschiedenis en engels doen als je wilt. Ik heb expres vierdejaars vakken gekozen terwijl ik eigenlijk derdejaars ben, omdat het niveau hier lager ligt en de derdejaarsvakken bij allemaal bekend zijn. Toch hoop ik iets meer diepgang te krijgen dan de sociocultural/behavioral/humanistic aspecten van elke stoornis in de DSM IV! Aan de andere kant, herhaling doet leren! Ik ben erg blij dat mijn boeken in NL in het engels zijn en veel theorieën uit Amerika komen. Als ik een andere studie zou doen, had ik het waarschijnlijk wel iets moeilijker nu!
Wat nieuw is voor mij zijn studygroups, moet nog even uitvogelen hoe dit werkt! Daarnaast mag ik tijdens het college Abnormal Psychology een half uur pauze nemen wanneer ik wil, bestaat de klas uit 20 personen i.p.v 200 en kun je extra credits krijgen als je een essay/paper inlevert over een interessant onderwerp. Waarschijnlijk zijn mijn andere colleges wel iets voller, we zullen zien!

Ik zal stoppen voordat dit weer een te lang verhaal wordt. Volgende keer: campus security en conservativiteit! Want ondanks dat ik het super naar mijn zin heb hier, valt er natuurlijk -als doorgewinterde Hollander- altijd wel wat te zeiken!

P.S. Weird fact: mijn Amerikaanse huisgenoot eet haar kiwi met schil. Zijn er meer mensen (Nederlanders/Amerikanen) die dit doen?

  • 26 Augustus 2010 - 09:53

    Laura:

    Kiwi met schil?? Nog nooit van gehoord! Zal lekker kietelen over de tong ;)

    Ik ben benieuwd naar je zeikverhaal ;)
    x

  • 01 September 2010 - 22:48

    Jorien R.:

    Haha weird he, zonder te wassen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Omaha, Nebraska, USA

Semester studeren in Omaha, Nebraska, USA.

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

All good things come to an end

09 December 2010

Los Angeles

27 November 2010

Thanksgiving

15 November 2010

Go Big Red!

12 November 2010

Ants on a log
Jorien

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 50533

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2010 - 23 December 2010

Omaha, Nebraska, USA

07 December 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: