First Impression - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu First Impression - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorien R. - WaarBenJij.nu

First Impression

Door: jorienr

Blijf op de hoogte en volg Jorien

21 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi!

Ik zit hier al een paar dagen maar kan steeds de tijd niet vinden om een berichtje te typen. Ik al een algemene indruk geven mijn de eerste dagen hier in de USA.

De vlucht ging erg goed, Lufthansa zorgde goed voor mij en mijn reisgenoot. De douane viel ook wel mee. Grondpersoneel was wel nieuwsgierig en sommigen denken dat je uit Duitsland komt wanneer je Nederlands praat.
Hoe cliché het ook is, de eerste mensen die ik tegenkwam op het vliegveld in Chicago waren dik. Er lopen hier inderdaad dikke mensen rond. Als ze dik zijn, doen ze het ook meteen goed! Wat verder opviel is dat weinig mensen hun best doen om er goed uit te zien. Hier op de campus bijvoorbeeld loopt elk Amerikaans meisje in een shortje en t-shirt. Ik wordt regelmatig aangesproken op mijn kleding, gelukkig in positieve zin.

De campus is erg leuk. Deze week heb ik een orientation gehad voor internationale studenten. Mensen vanuit de hele wereld komen hier studeren. Vooral veel Aziaten en mensen uit India, vaak Computerscience studerend. Ik denk dat ik de enige internationale student ben die Psychologie studeert. Ook in andere culturen maken ze trouwens het alombekende grapje: "ooh, dan kun je dus door mij heen kijken?" (En soms menen ze het serieus).
De orientation hield in: veel info ontvangen, tbc-test ondergaan, regelen dat de universiteit geld krijgt, regelen dat ze nog meer geld krijgen, regelen dat ik geen geld kwijt ben aan een extra health insurance, campus tour en naar de Henry Doorly Zoo! Dit is een grote bekende dierentuin met een aquarium, woestijn en de grootste indoor jungle ter wereld.

Op het vliegveld werd ik en twee anderen uit Groningen die hier gaan studeren door een Amerikaans meisje opgehaald. Zij sloot ons meteen in de armen en is nu al twee keer met ons naar de Walmart gereden om inkopen te doen. De Walmart is een supermarkt die kleding, electronica en voedsel heeft. You name it, they have it! De winkel(s) zijn huge en 24/7(!) open. Ik keek mijn ogen uit.
Gisteren ben ik uit eten geweest met de twee NL, het Amerikaanse meisje en haar twee huisgenoten. Erg gezellig! Daarna nog even in een bar op de South Campus wat gedronken, waar het nog even de vraag was of ik daar in kwam. Sommige bars/clubs zijn voor underaged people, andere niet. Dus als je 20 bent, ben je de klos! Niet drinken en niet de club in, dat ben ik niet gewend. Helaas heb ik nog geen manier gevonden om een fake ID te maken.

De culture shock heeft nog niet plaatsgevonden, ik heb tijdens orientation geleerd dat ik nu nog in mijn 'honeymoon period'zit. Ik voel mij hier thuis, ondanks dat de auto's groter zijn, de wegen breder, de gebouwen groter, de ruimte tussen de huizen ook, de mensen spontaner, de mensen overdag less dressed, ze hier geen deodorant spuitbussen kennen maar rollers, ze hier geen sim-only kaarten kennen maar dit ook totaal niet begrijpen, ze jou hier met een Amerikaanse telefoon laten betalen wanneer je een smsje krijgt of wordt gebeld, iedereen heer een auto nodig heeft en ik werkelijk nog niets anders heb gezien dan junkfood. Natuurlijk is er wel normaal eten, maar omdat ik nog geen potten en pannen heb ben ik aangewezen op Taco Bell, pizza, hotdogs e.d. Waar ik overigens totaal geen zin in heb. Want net zoals ik nu merk dat ik allemaal dingen door elkaar vertel, zo is mijn maag een beetje in de war.

Ik ga zo down-town, maandag begint het collegeleven weer, dus ik moet het er nog even van nemen! Hoewel ik dat later ook zeker wel zal doen, ik ben hier immers net!

Toedels :)

  • 21 Augustus 2010 - 12:33

    Laura:

    Vet cool verhaal, wat kun je leuk schrijven :D

    Heb nu al zin in nog meer verhalen. Veel plezier meid. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Omaha, Nebraska, USA

Semester studeren in Omaha, Nebraska, USA.

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

All good things come to an end

09 December 2010

Los Angeles

27 November 2010

Thanksgiving

15 November 2010

Go Big Red!

12 November 2010

Ants on a log
Jorien

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 50523

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2010 - 23 December 2010

Omaha, Nebraska, USA

07 December 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: