Pre-departure: 2 dagen tot aan de wereldreis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jorien R. - WaarBenJij.nu Pre-departure: 2 dagen tot aan de wereldreis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jorien R. - WaarBenJij.nu

Pre-departure: 2 dagen tot aan de wereldreis

Blijf op de hoogte en volg Jorien

05 December 2012 | Nederland, Groningen

Lieve vrienden, kennissen, collega's en andere lezers,

Over twee dagen is het zover: mijn wereldreis begint! Een reis waar ik altijd al van heb gedroomd. Een reis die iets meer dan een jaar geleden een realistisch plan bleek te worden. Een reis waarvoor ik een half jaar geleden al vele dingen voor heb geregeld.

Toen ik in 2010 een semester in de VS studeerde hield ik hier een blog bij. Omdat ik zo veel leuke reacties ontving en zelf heb gemerkt dat ik veel heb aan zo'n blog, ga ik ook nu mijn avonturen opschrijven.

In vogelvlucht is dit hetgeen ik ga doen...

Wat: een reis om de wereld, in oostelijke richting. Ik ga naar Azië, Australie, de VS en Jamaica.

Waarom: omdat het kan en ik nu in de ultieme fase van mijn leven zit om dit te gaan doen. Ik ben net afgestudeerd en heb nog geen vaste baan. 'Vrijheid blijheid' zeg maar. Bovendien bezit ik de eigenschap om dingen door te zetten die ik eenmaal in mijn hoofd heb. Zo heb ik spontaan een cursus Spaans gevolgd, heb ik in VS gestudeerd en boekte daar geheel impulsief een lastminute naar LA.

Hoe lang: de planning is 8 maanden

Met wie: all by myself

Doel: ik ga deze reis maken omdat ik graag meer van de wereld wil zien en veel nieuwe dingen wil leren. Niet alleen over andere culturen maar ook 'algehele levenslessen', die ik eventueel later kan gebruiken in mijn carriere (als gedragskundige). Ik zal beginnen met vrijwilligerswerk in India, om ook een maatschappelijk steentje bij te dragen boven vliegtuiguitlaatgassen alleen.

Hoewel ik alles goed heb geregeld, staat de reis vrij open. Ik wil het allemaal op me af laten komen, flexibel zijn en van dag tot dag/land tot land leven. Dit betekent dat ik mij nu alleen op India aan het focussen ben, land nummero uno. Zoals gezegd ga ik hier vrijwilligerswerk doen -voor een maand- om een beetje een basis te hebben voor mijn reis.

Ik ben nog niet zenuwachtig, besef nog steeds niet dat ik lang en ver weg ga. Ik ga dit alles tot nog toe aardig koeltjes tegemoet. Zo koel als de decembersneeuw hier buiten. Ik piep misschien wel anders als ik dit heb verruilt voor de smog en chaos in New Delhi. We zullen zien!

Ondanks dat ik van vele mensen afscheid heb moeten nemen, heb er in ieder geval heeeeeel erg veel zin in! Mijn studentenkamer is opgezegd, net als mijn abbo op de sportschool. Eigenlijk is mijn hele leventje in Groningen nu afgebouwd. De afgelopen 3 maanden na mijn afstuderen heb ik nog 3 maanden fulltime gewerkt, ook dit is nu klaar. Nog even mijn nieuwe huisje inpakken (uh backpack) en dan ga ik vrijdag naar Schiphol!

Wish me luck!

Liefs Jorien

  • 05 December 2012 - 17:26

    Marleen Wilbrink:

    Lieve Jorien,

    Ik wil je heeeeeeeel erg veel plezier, succes, geluk wensen aankomende 8 maanden!
    Ik ben heel erg benieuwd naar al je aankomende verhalen en avonturen.
    Be careful and have fun!!

    Groetjes,
    Marleen

  • 05 December 2012 - 18:44

    Mams:

    Hé Jorien, wat heb je dit mooi verwoord! Natuurlijk ga ik je vreselijk missen, maar gelukkig kunnen we met elkaar blijven contacten. Alle wensen die we al hebben uitgewisseld houden stand, vooral genieten meisje! Maak er wat moois van. Luvs je mams

  • 05 December 2012 - 20:04

    Marte:

    Ontzettend tof jorien!! En super stoer dat je het in je eentje gaat doen en zo koeltjes eronder bent
    Ik wil je heel veel plezier wensen en hou je in de gaten via je blog!
    Geniet ervan!!
    Liefs

  • 08 December 2012 - 11:50

    KeesR.:

    Dag Meisje. Je bent weg! Nou ja, althans hier. Je hebt je "thuisthuis" verlaten; je "thuis" is voorlopig je backpack. Lieve Jorien: GO FOR IT! LufJoe over haail de wereld. Papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorien

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 50533

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2010 - 23 December 2010

Omaha, Nebraska, USA

07 December 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: